Eind 2015 is de BuurtWerkKamerCoöperatie opgericht. De oprichtingsdocumenten treft u aan onder het tabblad verslagen en documenten.
De coöperatie is een zogenoemde ‘economische vereniging’ met leden. Over deze organisatievorm kunt u meer lezen onder het tabblad ledenorganisatie.
De coöperatie ondersteunt de BuurtWerkKamers met diensten die de bewoners zelf niet (volledig) kunnen leveren maar die wel noodzakelijk zijn om de continuïteit van de BuurtWerkKamers te garanderen.
Een buurtwerkkamer is een laagdrempelige buurtvoorziening die vrijwel volledig wordt gerund door bewoners zelf. In een buurtwerkkamer vindt niet alleen ontmoeting plaats, maar helpen buurtbewoners elkaar ook met vragen en uitdagingen op het gebied van lastige formulieren, contact met instanties, financiën, taal, digitalisering, klusjes, werk en opleiding, gezondheid, bewegen en natuurlijk het tegengaan van eenzaamheid. Bewoners bepalen zelf wat zij aanbieden en hoe zij dat doen. Het beheer van de ruimte doen zij zelf, daarbij ondersteund door een parttime coördinator en een assistent teamcoördinator uit de wijk. In een buurtwerkkamer ‘werken’ mensen vanuit wederkerigheid en ervaringsdeskundigheid met als centraal uitgangspunt; ‘iedereen kan iets wat een ander niet kan’. Iedere buurtwerkkamer heeft een eigen bewonersvereniging waarvan alle deelnemers, vrijwilligers en medewerkers lid zijn en die fungeert als medeopdrachtgever van de Buurtwerkkamer Coöperatie.
Het bestuur komt iedere 6 weken bijeen.
De besluiten van het bestuur vindt u terug in korte verslagen, die bij voorkeur uiterlijk twee weken na de bestuursvergadering worden vastgesteld. De besluiten worden gepubliceerd onder het tabblad verslagen en documenten.
De Algemene Ledevergadering (ALV) vindt een maal per jaar plaats in de maand juni. Wilt u nalezen wat we in onze laatste bijeenkomst hebben afgesproken? Kijkt u dan onder het tabblad verslagen en documenten.
Voor veel bewoners is de BuurtWerkKamer een plek waar ze een begin maken met het oplossen van problemen thuis. Daarnaast gaan ze vaak iets ondernemen voor de buren of de buurt. Iets wat ze leuk vinden om te doen, waar ze energie van krijgen. Zo worden regelmatig talenten ontdekt. Bewoners maken stappen die ze zonder de steun vanuit de BuurtWerkKamer niet hadden kunnen maken. Stappen waar ze terecht trots op zijn.
Deelnemers en medewerkers van de BuurtWerkkamer vertellen u graag wat de BuurtWerkKamer voor hen betekent.
Zou je graag voor een BuurtWerkKamer werken? Stuur ons een open sollicitatie! Dan kunnen we je meenemen in de eerstvolgende sollicitatieprocedure. Door uitbreiding van het aantal BuurtWerkKamers zoeken we regelmatig naar nieuwe medewerkers.
Iedere BuurtWerkKamer wordt ondersteund door een Teamcoördinator (parttime, op ZZPbasis of in dienstverband) en een Assistent Teamcoördinator (perspectiefbaan voor een buurtbewoner).
De assistent-functie is onderdeel van ons concept, waarbij we mensen begeleiden die niet elke dag 100% kunnen werken. De assistent-functie wordt bij ons daarom alleen ingevuld door kandidaten die solliciteren vanuit de (langdurige) bijstand en/of het doelgroepenregister (of daarvoor in aanmerking komen) en voor wie een loonkostensubsidie geldt. Ben je geïnteresseerd in de functie van assistent en val je binnen de genoemde doelgroep, dan nodigen we je van harte uit om ons dat te laten weten.
Meer informatie over de functies kun je nalezen in de Functieomschrijving Teamcoördinator BuurtWerkKamer als ook in de Functieomschrijving Assistent Teamcoördinator BuurtWerkKamer.
Neem dan contact op met Juriaan Otto (coach) via 06-14021203.
Stuur een korte motivatie en je CV naar Zerhaya Chin A Foeng (HR en Office) via zerhaya@buurtwerkkamer.nl o.v.v. Open sollicitatie Teamcoördinator of Assistent Teamcoördinator.